Order:
Mattssons Gulds sortiment i webshopen består av utvalda delar från vår fysiska butik. Webshoppens produkter finns i lager, dock reserverar vi oss för att varan du beställt blivit restnoterad. Om din vara är restnoterad och det innebär försening i leveransen till dig går det bra att avbeställa utan att några extra avgifter tas ut.
Om du vill ändra något i din order ber vi dig kontakta oss omedelbart. Då våra leveranser sker så fort som möjligt är det inte säkert att vi hinner ändra eller stoppa ordern, men vi kommer alltid göra vårt bästa för att hjälpa dig.
Produktinformation:
Mattssons Guld reserverar sig för eventuella tryckfel och felskrivningar på denna sida. Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende, en viss färgskillnad kan förekomma beroende på vilken sorts bildskärm och upplösning du har.
Vi reserverar oss för prisjusteringar till följd av råvaruprishöjningar eller förändringar i valutakurser.
Pris:
Priserna anges i svenska kronor (SEK) inkulsive moms 25%. Mattssons Guld reserverar sig för eventuella tryckfel och felskrivningar på denna sida.
Frakt:
Vid order under 499SEK tillkommer en fraktavgift om 35SEK. Vid köp över 499SEK bjuder vi på frakten. Vi ansvarar ej för postens förseningar.
Transportskada:
Alla försändelser är försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan redan då du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten, i annat fall anmäler du det till oss via mail.
Leveranstid:
Leveranstiden är som standard 2-4 arbetsdagar men kan variera beroende på produkt, se mer information vid var enskild produkt.
Garanti:
Alla varor har 1 års garanti mot fabrikationsfel, spara alltid kvittot!
Betalningssätt:
Kortbetalning, Swish, Klarna, Payson, Paypal
Bytesrätt:
Vi kan inte erbjuda bytesrätt på förlovnings och vigselringar eftersom de tillverkas efter beställning och speciellt för dig. Allt enligt 2 kap. 3-5 paragrafen i DHL. På övriga smycken gäller bytesrätt/returrätt under 14 dagar, förutsatt att smycket returneras i oanvänt skick och i originalförpackningen. Kontakta oss först via e-mail för instruktioner hur du ska gå till väga. Bytet gäller då på köpesumman exklusive frakt samt returkostnad. Kunden står för returfrakten.
Reklamation:
Om en vara skulle vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så vi kan rätta till felet. Ersättningsleveranser sker helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes till oss via postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Om du reklamerat en vara och vi godkänt den får du antingen välja en ny vara eller så får du pengarna tillbaka. Har du betalat med bankkort/betalkort kommer vi att sätta tillbaka pengarna på ditt konto. Från att du skickat din retur till oss kan det ta upp till 14 dagar innan du erhåller eventuell återbetalning.
Outhämtade paket:
För paket som inte utlöses inom 14 dagar, förbehåller sig Mattssons Guld rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. Observera att outlösta paket ej gäller som retur.
Hantering av dina personuppgifter:
Vi hanterar dina personuppgifter konfidentiellt och använder dem bara för att vi ska kunna ge dig bästa tänkbara service och för att kunna leverera dina beställda varor. Betalning sker genom paypal, payson, swish eller bankgiro överföring och därför behöver inget personnummer lämnas till oss. Uppgifterna hanteras i enlighet med de gällande bestämmelserna i dataskyddsförordningen(GDPR):